These Words Of Mine

2011-06-18 @ 11:13:10



Nu får nog varken Totoro eller jag se Lillan igen. Den lilla vildkaninungen som kom på besök till våran tomt för att gömma sig från de elaka barnen som jagade henne. På våran tomt fick hon vara i lugn och ro, och hon kunde sitta där i gräset och bara äta, medan vi gick omkring och gjorde våra sysslor. Hon var inte rädd för oss. För några dagar sedan satt jag och inspekterade henne medan hon åt, och rätt som det var skuttade hon fram till mig, bara några centimeter från mig, ställde sig på bakbenen och försökte sträcka sig mot mig för att nosa på mig. Hon hade lite svårt att nå, så då skuttade hon runt mig och satte sig vid mina fötter istället. Plötsligt känner jag hennes nos kittla mina tår, och jag får verkligen hålla mig för att inte börja rycka med fötterna.

För någon dag sedan såg jag en svart katt stryka omkring på våran tomt. Jag öppnade fönstret och skrämde bort den. Det sägs att det var den svarta katten som tog henne. Så den katten skulle jag gärna vilja prata med. Nog för att pedofili är förbjudet runt våran tomt, men att dräpa en stackars försvarslös kaninunge, som inte vill något annat än att bara få vara ifred och äta gräs, är inte okej. Ser jag katten närma sig våran tomt igen så tar jag fram mitt dressyrspö..

Totoro kommer vara lite extra glad idag, han förstår nog inte att Lillan är borta, men idag ska han få komma ut på tomten sedan veckor tillbaka.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0