En liten kanin..

2011-06-10 @ 21:34:27
Om jag kommer ihåg det rätt så skrev jag tidigare att Totoro har fått ännu en besökare att snuska sig med. Men denna gången en minderårig liten filur vars namn jag inte riktigt fått veta än. Men låt oss kalla henne(?) för Lillan så länge (för visst måste det vara en tjej när Totoro blir helt till sig?). Grannpojkarna jagar henne, så hon brukar ta skydd inne på våran tomt. Idag fick mamma nog på dessa grannpojkar och sa till dom på skarpen att genast sluta jaga kaninungen. Jag hoppas dom lär sig något, för Lillan är en trevlig figur. Ibland kommer hon skuttandes fram och sitter och mumsar på gräset bara några centimeter från mig. Idag satt hon kanske 30cm bakom min rygg och inspekterade mig, medan jag inspekterade henne.

När hon dock går fram och nosar på Totoro får jag schasa bort henne. För pedofili är inte tillåtet bland kaniner på våran tomt, och jag har fått säga till Totoro flera gånger att uppföra sig. Han ska dock bli kastrerad snart, tror jag och hoppas jag, då vi nog inte kommer bli av med Lillan än på ett tag, eller hennes barnbarn & barnbarnsbarn.

Tills Lillan har vuxit upp och inte längre kommer in på våran tomt får Totoro nöja sig med att vara i sin bur hela dagarna. Det märks att han vill komma ut, både pga rastlöshet och Lillan, men det går helt enkelt inte nu.



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-19 @ 10:19:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0