kaninen i buren bredvid

2010-11-12 @ 20:23:00



I somras slutade jag som sagt att klickerträna Totte. Det kändes bara som att jag pressade honom i all värme, och sedan tror jag också att han blev lite stressad eftersom han inte fattade så mycket.
Nu har jag dock tagit tag i klickerträningen igen, eftersom jag på senaste tiden märkt att han blivit lite osocial och ibland jobbig att hantera. Jag tror inte att vi känner varandra tillräckligt, han är ju trots allt ensam den mesta tiden av dygnet, och jag har inte längre tid att vara med honom så mycket som jag egentligen vill.

Nu har jag dock tryckt in en stunds kel & lek i mitt schema varje dag, och det har resulterat i en gladare och mer hanterbar kanin.
Tricken som han kan just nu är 'upp' (stå på bakbenen) och puss på munnen. Men vi är fortfarande i den fasen där jag vägleder honom med godiset, men han har blivit riktigt duktig!

Kan säker filma någon gång när jag övar med honom.
Men det får nog gå några dagar till så att han får kläm på det lite mer :)

 



Kommentarer
Postat av: marta

Allt om innekaniner ska vara en hemsida med olika artiklar och information som du behöver veta för att göra det bästa för ditt husdjur. Alla är välkomna att mejla det ni vill berätta om. Jag kan inte garantera att vi publicerar detta.

2010-11-19 @ 12:40:22
URL: http://innekanin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0