Välkommen hem..

2010-05-16 @ 20:05:49
. . m i n   l i l l a   T o t o r o !   : )
Klockan nio gick jag och Jaccie upp för att sedan åka mot Tyresö och hämta min lilla älskling. Varför har jag då valt att döpa honom till Totoro? Först pratade jag lite olika namnförslag med Linnea, och då kom Totoro upp som ett av förslagen, (Totoro är en liten filur från en japansk film, googla ftw!) sedan började mamma kalla honom för Totte, och då fick det bli Totoro, med smeknamn Totte!

Det högg lite i hjärtat när jag såg honom skutta omkring i uteburen tillsammans med sin mamma, och sedan se honom behöva lämna henne för att sedan hamna i en läskig låda. Men han klarade bilturen hem bra, sa inte så mycket, men nog var han chockad allt.

När han fick komma ner i buren skuttade han omkring och nosade överallt, men när han sedan insåg att hans mamma inte var någonstans att finna så blev han lite nere. Så fort någon närmade sig buren sprang han och gömde sig i sitt lilla innebås, så han fick vara en liten stund själv.
När vädret lättade och solen tittade fram satt han och jag och myste lite på gräsmattan, och i början visste han inte riktigt hur han skulle reagera, men sedan slappnade han av och kunde ägna i alla fall lite tid åt att njuta i solen.


<3



Kommentarer
Postat av: simone

Vilken sötnos :)

2010-05-17 @ 16:59:30
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0