Dagarna som gått.

2010-07-14 @ 17:56:36


(bild tagen någon dag efter att jag tagit hem honom. Såå pluttig)

Fy satan vad varmt det har varit dessa dagar. Känner inte alls för att lägga ner så mycket tid till bloggen, så världen vet.
Den här veckan är jag hästvakt åt Elin, så de tre dagarna som gått har jag ridit och skött om hennes arab Annie. Superfin häst. Imorgon gottgör jag henne för veckans arbete, med att rida och bada. Dock vet jag inte om Anni tycker om att bada.. men lite svalka kan ju va skönt i alla fall?

Igår trodde jag att min stackars rumpnisse skulle dö i värmen. Vi hade flyttat hans bur, och det gjorde så att han fick stå i gassande sol 30+ grader en liten stund på morgonen innan jag upptäckte det. Stackarn var alldeles genomsvettig, så jag blötte hans öron, la in en blöt kall filt och en massa frysta flaskor i buren som han tryckte sig mot. Jag tror han förlät mig för det där när jag satt hos honom drygt en timme för att hålla koll på honom.

Självklart flyttade jag också buren till skugga, nu får han dock ingen sol alls. Men hellre det än att han dör. Det skulle jag aldrig klara av! Nu har han varit utanför buren och fått hoppa omkring på gräsmattan 3 ggr, och han älskar det till 100%! Han har även sprungit lös, fast då med koppel på.. men det var inte direkt meningen.. haha, rackaren sprang ifrån mig när jag inte var beredd.
Sedan har jag lärt honom puss på kommando också. :) Eller.. 45% av gångerna går det, så det krävs fortfarande lite träning!

Men det går framåt!
Nu ska jag peta på honom lite ytterligare,
ha det skönt i solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0