Detta 2012

2013-01-05 @ 22:55:00
Januari.
Umgicks med min kära väninna Annita. Var hundvakt åt finaste hunden. Tatuerade mig för första gången. Var på fest med mina käraste vänner. Var betuttad.
 
Februari.
Gosade med jordens sötaste valpar. Umgicks med fina vänner. Arbetade på projektarbetet. Var på en massa konstutställningar. Hade lov. Var i stallet. Fick en ros av en beundrare på alla hjärtans dag. Fick mitt hjärta krossat.
 
Mars.
Gjorde bort mig för någon jag tyckte om. Tog hand om mitt brustna hjärta. Var på utställningar. Drack mängder med té. Fick fina blommor av mamma.
 
April.
Ställde ut mitt projektarbete. Fick veta att jag skulle åka till Kina. Fick förhoppningar. Umgicks ännu mer med mina finaste vänner. Utförde riskettan och risktvåan dvs blev klokare om bilkörning och halkade runt på halt underlag i den sportigaste bilen jag någonsin kört. Handtryckte fåglar på ett fint tyg. Tog körkort!
 
Maj.
Fyllde år. Åkte till Kina!! (Har fortfarande inte gjort klart filmen därifrån. Har haft sådana problem med program och bajs att jag inte känner för att göra om det en femte gång. Den får komma när den kommer.)
Bodde hos värdfamilj. Sov på en hård säng. Åt masksoppa. Kom hem. Fick förhoppningar. Tryckte tavlor. Målade tavlor. Hängde med finaste vänner. Hade ångest inför framtiden.
 
Juni.
Färgade topparna lila. Gjorde Tyra till den finaste på balen. Tog studenten. Fick blåmärken överallt efter allt festande. Skolavslutning. Blev full på två glas vin en dag. Fyllebadade. Fick ännu mer förhoppningar. Var blyg. Hade ångest över livet.
 
Juli.
Levde livet. Tog steg jag aldrig tagit förut. Var lycklig. Ville ha mer. Hade ångest. Hade bloggpaus. Körde bil om natten. Hade förhoppningar så det bara skrek om det. Gjorde bort mig. Fick mitt hjärta krossat igen. Grät. Blev apatisk för en dag. Umgicks med de absolut finaste människorna i mitt liv. Var i stallet. Grät en massa. Tolkade känslor med papper och penna.
 
Augusti.
Fick världens bästa jobb. Jobbade galet mycket. Var på Formex-mässan. Drack världens äckligaste vin. Gick långpromenad med fina. Var på ridläger med mamma. Blev officiellt Tumblr-tönt. Hade tjejkväll och satt på världens mysigaste punsch-veranda.
 
 September.
Jobbade en massa. Var hundvakt. Försökte mig på en annan bloggportal, men ångrade mig. Drömde om att resa bort långt. Saknade vännerna från skolan. Såg spöken i mitt eget rum.
 
Oktober.
Titta enormt mycket på filmer och serier. Var på marknad. Köpte en systemkamera. Hade photoshoot med min kanin. Målade mer än någonsin. Var stolt över mina målningar för en gångs skull.
 
November.
Invigde juletidens första julmust. Blev full på julmust. Klippte finaste hunden. Sträckkollade på Bondi Rescue. Började drömma om Australien. Hittade nya bra låtar att lyssna på. Tittade på Downton Abbey. Skrämde barn på spökrundor. Var i stallet och myste med hästarna.
 
December.
Julpyntade. Byggde pepparkakshus. Hade julmys med vänner. Drack mängder med té. Jobbade galet mycket i butiken. Var ute och dansade i Stockholm tills fötterna gjorde ont. Firade jul. Firade nyår.



Och nu sitter jag här. Det blir spännande att se vad 2013 har att erbjuda. Jag har bra planer i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0