Wayfaring Stranger

2012-09-15 @ 22:09:00



Jag Jag har inte skapat så mycket på senaste tiden. Jag känner mig så utmattad på den fronten. Som att all inspiration sugits ut ur mig. Jag kan aldrig skapa under press, och jag tror att min tid under gymnasiet bidrog till att jag bara blev ännu mer kritisk mot mig själv när jag var tvungen att skapa saker under press, med förutbestämda teman och regler att följa. Jag kan inte göra det på det sättet. Så är det nog för många.

Jag avundas de människor som ständigt sprudlar med nya idéer till projekt, som bara genom att plocka upp en penna kan se framför sig vad de vill skapa. Jag ser bara ett tomt vitt papper framför mig när någon ger mig en penna och ber mig att rita, och ångesten över att prestera bra för resten att beskåda ligger och flåsar mig i nacken.

Denna teckning skapade jag en sen kväll. Den var rätt rogivande att göra. Det kändes bra och overkligt på samma gång att jag lyckades få fram ett resultat jag inte kände något dåligt för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0