Ibland är världen grym, ibland bra!

2011-03-28 @ 20:17:00



Vad vore världen utan heels? Ska jag vara brutalt ärlig nu och säga att jag älskar alla sorters skor med hög klack? Yes, it's my obsession. Kan dock inte skryta om att min garderob innehåller särskilt många av dom, bara tre par närmare bestämt. Tre ynka par. Det är skam. Det borde finnas minst 10par i min garderob om ni frågar mig.

För någon månad sedan köpte jag ett par kilklackar av märket ALICE från scorett. Jag gick som på moln dagarna efter att jag köpt dom & mamma skrattade bara när hon såg mig gå runt med dom inomhus. Dock var det inte på tal om att använda dom vid 20 minusgrader, utan de fick vänta tills all snö var borta och graderna lutade mot plus. Denna historia fortsätter lite sorgligt, men slutar förhoppningsvis bra. När jag för några dagar sedan invigde dom i skolan, upptäckte jag till min förskräckelse att hela sulan höll på att lossna, det är inte klokt vilken ångest jag fick alltså, tur att jag hade med mig ett par extra skor i väskan.

Jag åkte hem med ångesten i halsen, mina fina skor var trasiga.. och dumma jag hade redan slängt kvittot av någon anledning. Damn this world!! tänkte jag. I ett desperat försök mejlade jag till scorett och frågade om hoppet skulle vara ute med mig, att jag skulle behöva sitt här 400kr fattigare, och med ett par skor mindre i garderoben. Som tur var fick jag mejl snabbt tillbaka med svar att hoppet inte var ute! Så länge jag har med mig ett utskrivet bevis på att jag köpt skorna så ska det funka lika bra som ett kvitto. Ibland är världen allt för bra. Nu har jag definitift ingen ångest, så nu får vi hoppas att jag får byta dom där jävlans skorna.

Ville bara säga att skor ibland kan göra livet surt för en.
Ordet kvalité finns inte på 2000talet.
Men sagan slutar förhoppningsvis bra ändå!

Nu ska jag göra tårta till kaninen & sedan blir det att sniffa doftljus med lite män i uniform på teve!
H e j l a !  : )

 



Kommentarer
Postat av: Susanna

Heels är verkligen det bästa bland skorna, är smått besatt av dem jag med, haha.

Har ett par favoritheels på 21cm :D

(gör dock pissigt ont att gå i dem längre stunder)

Alltid jobbigt när skorna går sönder när de absolut inte får det :O

Och så måste jag också säga att din kanin är supersöt!

2011-03-30 @ 15:44:00
URL: http://livetmedkaniner.bloggplatsen.se
Postat av: Jennilie

Sv: Nej men tusan också, men förmodar att den är helt borta nu så det är ju iaf bra :)

2011-03-30 @ 21:23:09
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0