Fin liten tös

2011-07-02 @ 19:39:02



foto: Sarah Mihlberg

Ni anar inte vad min vecka har varit fin. I fem dagar har jag fått tillbringa min tid på platsen där jag hör hemma, med de mest fantastiska människorna som finns. Det har varit varma dagar med barbackaritt från hagen, höjdhoppningstävling, hoppning ute i det gröna med utmaningar som man aldrig trodde att man skulle genomföra. Jag fick rida underbara Tösen, som gärna inte gillar att hoppa sådär mycket, men duktig är hon och när vi väl var ute i skogen för våran "finala" terrängritt var det bara över alla hinder som gällde & hon klarade det gallant!

Det finaste med henne måste nog ändå vara tungan som alltid är där och flänger. Det är så man känner igen Tösen, utan tungan skulle hon vara som vilken annan häst som helst. Det här med tungterapi fungerar inte, hon trivs helt enkelt bara att ha tungan utanför munnen.

Förutom all ridning så har det även spenderats några nätter i höt, tillsammans med kurrande kattungar och trevliga människor. Även om jag känner alla, och kommer återvända till stallet flera gånger i sommar, kändes det ganska tomt när man kom hem och insåg att det för den här gången är slut.

Blir det fler terrängläger ska jag definitift vara med, om alla andra knäppisar ska det!


Kommentarer
Postat av: Amanda Wilson

Gulligt det där med tungan!

2011-08-15 @ 09:38:11
URL: http://wils.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0