Molly

2011-01-06 @ 19:54:42

L i t e   b i l d e r   f r å n   i d a g   n ä r   v i   t o g   h e m   M o l l y .
När Ludde fick se transportburen kom han rusandes. Han trodde förstås att det var Izze som var där, eftersom det var den buren han åkte iväg i. Men när han kom fram till buren och fick se en helt annan katt blev han bara ståendes. Han nosade lite, och Molly jamade lite försiktigt. Ludde började fräsa, och jag lovar.. jag har aldrig sett honom så upprörd. Han såg så arg och ledsen ut. Molly började också fräsa förståss.

Molly blev visad till badrummet och sattes i lådan en stund, och några gånger kom Ludde och kikade in och bara frästa åt henne. Någon gång smög han sig in, och det såg ut som att han tänkte attakera henne, så jag puttade bort honom eftersom Molly började skaka.

Vi tog Molly till soffan istället och lät henne sitta där med oss. Ludde satt några meter bort och bara tittade, verkligen som om han tänkte "vafan gör den saken här? var är min Izze? :(" Men min bror tog då fram Luddes lekpinne, och började finta lite med honom. Så småning om började Molly att slappna av och blev lite nyfiken på vad Ludde gjorde, man såg på henne att hon hade lust att hoppa ner för att vara med, men hon avvaktade. När vi sedan började leka med Molly med pinnen tror jag nog Ludde blev ännu mer upprörd, för han gick in under min brors säng och satte sig.
Där satt han kvar. Jag gick dit och försökte locka fram honom, och han kom i alla fall till sängkanten, men inte längre. Han tittade på mig som om jag hade övergivit honom, och sedan började han fräsa mot mig också. Sedan försökte han ge mig en bitch-slap, haha. Stackars Ludde alltså.. D:

Imorgon ska jag dit och sitta kattvakt, då får vi se hur det har gått under natten.


Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

Ville bara önska dig...

EN TREVLIG HELG! ♥

2011-01-07 @ 18:02:29
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0