F e a r s e .

2011-01-25 @ 19:33:27



Tisdagar har nu blivit en av de dagar jag ser mest fram emot i veckan.
Men det beror såklart inte på att vi slutar vid fem, eller att vi har 2 timmars hål mitt i allt och inte har något att göra då, utan nu, denna termin, ända fram till sommarlovet kommer vi ha mode & design på la schemat.

Idag var det alltså första lektionen, och vi började med lite basic stuff. Att rita av en modell. Lite ringrostig är man allt, men det blev väl helt okej skulle jag tro. Dock kommer vi inte att få sy någonting, utan det handlar mer om illustration. Vi ska rita, föreställa oss, inspireras och senare i vår ska vi kanske även gå på modevisning.

H u r   j ä k l a   k u l   l å t e r   i n t e   d e t ?

Nog för att jag inte är någon jätte mode nörd så är det alltid ett intresse som funnits. Kläder, smink & styling är hur kul som helst att hålla på med!
Dock så finns det några personer som inte tar den här kursen så seriöst.. lite tråkigt, eftersom läraren vi har verkligen brinner för det här, och hon visar en helt ny sida av sig själv, vilket gör allt lite extra roligt!

Jag skiter i om vi slutar fem på tisdagarna framöver. Nu får jag i alla fall hålla på med något som är kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0