Trixie

2011-02-19 @ 16:00:12



Förkylningen blir verkligen inte så mycket bättre alltså, snoret bokstavligt talat forsar ner, men ändå är det helt omöjligt att ens andas. En j*vla tur att nässprej finns alltså, vad vore världen utan nässprej? Dessutom nyser jag typ var femte sekund också, och är det något jag hatar så är det när man känner att en nysning är på gång men sedan ångrar sig.. Haha, alltsååååå..

Nog om min förkylning. Var ute med sjuklingen till kanin idag, och tänkte försöka få honom att hoppa några hinder. Måste säga att han är riktigt duktig, och ett tag tyckte han att det var skitkul, så då sprang han själmant fram och tillbaka och hoppade. Knasbollen! Sedan fick han springa av sig rejält.

Veterninären sa igår att han var "mycket kanin" dvs lite överviktig, och ja, jag erkänner att jag har gödit upp honom, men skulle han ärligt talat överleva dessa 25 minusgrader utan lite fläsk på kroppen som isolerar? Nej jag tror inte det, och än hade jag inte tänkt bli av med honom! Men till våren lovar jag att sätta honom på ett strikt bantningsschema. Ett halvt kilo måste han gå ner om han ska vara tilltalande för omvärlden. Ack ack, dessa i-landsproblem alltså.

Mamma och jag har även tittat runt lite på nya kaninburar. Vi har i alla fall kommit överens om att inte låta någon bygga en, eftersom resultatet ofta ser väldigt.. hemmabyggt ut, och det är inte alltid hemmabyggt blir snyggt. Därför håller vi oss till Trixie serien, där min nuvarande bur ingår, men då en ganska mycket större bur, och vi har faktiskt hittat en riktigt bra kandidat. Synd bara att den kostar dryga 5000kr.. well well, någon som kan köpa ut lotter till mig?

Haha. Nu ger jag mig, tänkte försöka spela lite datagames... och snora lite till, så höres vi.

 



Kommentarer
Postat av: Jennilie

Sv: Tro mig, jag håller tummarna för det varje dag :P haha. Ajdå, vad då för slags problem?

2011-02-19 @ 18:56:39
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0