Pretty Reckless liksom..

2011-08-28 @ 22:00:50

Det här med att vara en fattig student är inte okej. Nu när man är la myndig så blir ju inte livet lättare för det heller. Folk vill att man ska dra ut och dansa, och själva drar dom kortet om och om igen medan jag står där med min shot i handen och tänker att ''nä, man ska ju ha råd med vatten och bröd också..''. Okej, riktigt så är det väl inte, men nästan. I höst hade jag kunnat få chansen till att jobba på världens mest underbara butik här i mariefred, men då det bara var 'eventuellt' så var det ju inte säkert att det skulle bli något, och nu sitter jag här arbetslös och bölar.

Kan knappt vänta tills jag tar studenten och bara ligger hemma i sängen och såsar dag ut och dag in! Kanske drar till Frankrike som syster min, eller varför inte till något annat land ingen känner till. Livet är bra hårt i bland, och det tror jag vi alla kan hålla med om. Fan vad jag vill ut och dricka mig redlös på vin och shots, fan vad jag vill ha den där supersexiga mobilen bara för att den är så dyr, fan vad jag vill ta på den där killens röv och sedan hångla upp honom mot en vägg...

nej okej.. det enda jag egentligen kommer fram till i detta inlägg är att när jag tar studenten ska min klänning vara allt annat än vit.

B a r a   s å   n i   v e t .
Ciao!

Det här kallar jag bra musik dessa dagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0