Helgsysslor

2011-04-03 @ 18:54:45
Även om vädret inte har varit på sitt bästa humör så har det varit en fin helg.
Lördagen var mer en sitta hemma och slappa dag. När mor och far kom hem hade de med sig akrylfärg och canvastavlor till mig av någon okänd anledning. Så nu antar jag att jag ska måla en tavla till dom som tack? Det var i alla fall väl behövligt då jag funderat på att köpa sådana färger ett bra tag nu.

Sedan var jag ute på långispromenadis med kaninen, och det uppskattades till hundra. Fick honom till och med att hoppa några hinder, om något ofrivilligt till en början, men sen sa det klick och då hoppade han till och med självmant några gånger fram och tillbaka. S n a r t   b l i r   h a n   s m a l  i g e n   h ö r n i !

Söndagen har jag & mamma spenderat i förrådet. Storstädning stod på schemat, och det var väl behövligt då det låg x-antal råttbajskluttar typ överallt.. Dock såg vi inte till några råttor/möss, vilket jag tackar gud för! Har jag berättat om att jag hittade en död råtta i Totoros foderlåda där inne btw? Det var i vintras, och jag var så jäkla nära att ta i den, då den smälte in tillsammans med all pellets.. Kan ju tala om att vi inte förvarar hans mat i förrådet längre. :)

Nu ska jag snart ut & ge prutten mat, sedan blir det lite förberedelser inför morgondagen!
P u s s   &   h e j !



Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Sööt kanin :D Nu är vinnaren i tävlingen uppe på bloggen :)

2011-04-03 @ 22:13:42
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: Kaninfamiljen

Åh vilken underbar bild på Totte! Han ser så himla rund och go ut din fina kaninkille. <3

2011-04-04 @ 09:07:13
URL: http://kaninfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0