Ron Mueck

2010-03-08 @ 19:08:58
Nu har jag suttit en stund och skrivit lite på engelskan. Vi får välja vilket ämne vi vill att redovisa om, och jag och min grupp valde Kontroversiell konst. Ganska intressant faktiskt, och nu har jag även chansen att berätta lite om en av mina favorit skulptörer. Ron Mueck. Han är så otroligt grym på det han gör så att jag nästan skulle kunna offra en arm eller fot för att få vara så där duktig. Han skulpterar superrealistiska skulpturer av människor med grymt mycket detaljer. Ofta gör han dom onormalt stora, eller små just för att det ska vara lite annorlunda.

I skolan håller vi på att skulptera ansikten, men jag kan ju inte direkt säga att jag ens är i närheten av vad Ron är.. Jag respekterar verkligen de människor som kan rita och skulptera så där realistiskt.. d e t   ä r   s j u k t   g r y m t !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0