Ett stort NEJ till Vista!

2009-09-25 @ 21:32:58
Ojojojo, hur ska detta gå?
För cirkus några månader tillbaka, tidig vår om jag inte minns fel, så köpte jag ju en ny dator.. Hp pavilion.. Jag var kär, älskade den över allt annat. Nu har det dock vänt helt och hållet.. Datorn är inte ens ett år gammal och har redan kraschat samanlagt 3ggr? När man spelar sims så har den mage nog att strula till det för mig, grafikkortet är en stor besvikelse, och datorn är inte heller vänlig nog att vilja ta emot min webbkamera eller installera min mp3 programvara.

Den som sa att Vista skulle vara bra hade jävligt fel. Antingen är det just min dator det är fel på, eller så är alla vista verisioner helt puckade? Jag har sökt omkring på nätet och hittat personer med exakt samma problem som mig, det är sjukt.. Här har jag sparat ihop i nästan 7 månader till min dator & sen visar det sig vara rent skit jag har köpt?

Min syster hade rätt, Vista suger, hon har själv en Mac dator.. synd bara att dom ska vara så överdrivet dyra....? Jag har fan ingen lust längre!

KÖP FÖR FASIKEN INTE VISTA!  jävla skit, jag ska stämma människan som kom på Idén med Vista...
Nej nu har jag ingen lust att uppdatera mer!



UPDATE: Nu har jag pratat lite mer far och mor, och eftersom att jag har garanti på datorn så ska jag antagligen lämna in den & klaga, och förhoppningsvis få en ny eller så ber jag om att få pengarna tillbaka och köper mig en ny dator när nya Windows 7 kommer ut i oktober! (Y)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har vetat i flera år att vista suger och det är anledningen till att jag ha windows XP på min dator.

Det är inget fel på din dator det är vista.

Kanske kan höra med min datornörd till bror om han kan hjälpa dig, han är grym på datorer! :)

2009-09-26 @ 11:33:57
Postat av: M

Ja, förlåt så mycket! Jag tyckte bilden va så cool, jag gillar din blogg!

2009-09-26 @ 17:02:31
URL: http://fashionladys.devote.se
Postat av: Jennilie

Sv: jag har vista på min dator, tre månader gammal nu, hoppas inte den börjar krångla!! :S



Sv. Ja jag såg på första säsongen av true blood och några avsnitt på andra säsongen men sen lessnade jag, tyckte inte alls att serien var så där super bra.. :P Ska kanske ge det ett försök till snart men inte just nu.

2009-09-26 @ 18:58:45
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0