Familjen 'Green'

2009-10-31 @ 20:17:40
De flesta av mina vänner vet att jag är ett stort fan av The sims spelen. Jag hade alla the sims 1 samt 2 spelen att spela och jag var bokstavligt talat beroende av det en tid. Idag är mitt beroende inte lika hemskt, jag är fortfarande samma gamla sims älskare, men jag kan behärska mig med mitt spelande. Tsss.. Haha : )) Nu när sims 3 finns i mitt hjärta är mitt liv komplett, mina simmar som jag skapar är inte utav den vanliga sorten. Alla har sin egna lilla historia att berätta och nu tänkte jag dela med mig av den senaste familjen jag håller kär. Familjen Green, bestod först av Mamma Matilda, Tonårssonen Benny samt 5 småbarn vars namn jag inte orkar rabbla upp, sedan hände en liten olycka och allting förändrades..




Matilda var en riktig player i sina yngre dagar, vilket ledde till att hennes familj utökades okontrollerat en tid. Hon lider också av sjukdomen "hejjagärräddföralltingochsvimmarhelatiden" och det gör det svårt för henne när hon ska till att ta hand om sina 5 småbarn.


En helt vanlig dag när Matilda står och lagar middag händer det som inte får hända. Det börjar brinna. Elden sprider sig snabbt, och i skräck flyr Matilda, men hinner inte långt innan hon får ett anfall och svimmar. (nej hon har ingen brandvarnare.. haha)


Matildas äldsta son kommer precis hem och upptäcker att alla i familjen är i stor fara. Branden har spridit sig till resten av huset och trots att Benny lider av samma 'sjukdom' som sin mamma så tar han mod till sig och försöker släcka elden.


Nu är hela huset övertänt, men av någon konstig anledning bryr sig inte grannarna om att ringa till brandkåren. Det enda dom irriterar sig över är att Matilda inte bryr sig om att trösta sina gråtande barn som skriker sig hesa där inne. Grannarna bestämmer sig för att det inte kan fortsätta såhär, DET ÄR JU BARNMISSHANDEL JUEEH! (åh..haha..)


Matilda lyckas vakna upp, men finner sig själva att brinna om baken! Hon skriker hjälplöst på sin son som fattar hjältemod till sig och släcker flammorna som försöker sluka Matilda.


När elden är släckt är alla omtumlade och chockade över händelsen.. Matilda och Benny inser snabbt att något annat inte står rätt till.. Vart är barnen..? 


.. Grannarna hade kontaktat socialen, och på något sätt hade socialen kommit och tagit sig an fallet och hämtat alla barnen utan att Matilda anade något. Hur de kunde lämna henne och Benny kvar att dö i en brand förstår ingen. Det är fortfarande ett mysterium..


Endast minnena av barnen lever kvar hos Matilda, och hon och Benny har nu flyttat till ett annat hus medan deras gamla saneras och renoveras...


Matilda har bestämt sig för att göra en förändring i livet. Nu kämpar hon för att nå sina nya mål i livet, att bli smal och läcker samt att hitta sig en snygg kille som hon ska försöka hålla sig till....


.. men ingen vet riktigt vad som har hänt med Benny. Efter olyckan förändrades han totalt.. han måste ha blivit helt knäckt av allt som hänt..
(jag menare! jag beordrade honom att göra sina läxor, och han gick ut på vägen och satte sig där alla bilar åkte.... stackarn..)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0