Hästägare

2009-07-11 @ 21:05:36
För er som absolut inte tycker om hästar så avråder jag er att läsa detta inlägg.
Haha!

Okej.. det är sådana här dagar då jag bara önskar att jag hade egen häst. Ett tag var jag medryttare på en ponny, och även om jag verkligen tyckte om den hästen så kändes det inte alltid rätt för mig. Som många andra hästbrudar så önskar även jag att jag hade en egen häst, men för mig är det bara att drömma vidare ett tag till. Jag önskar verkligen att jag hade all tid i världen, men det har jag inte. Skolan är viktig, och jag lägger ner ganska mycket tid på att göra läxor osv att jag även tyckte att 2 dagar i veckan med medryttarhästen var för mycket ibland.

Länge har det varit prat mellan mig och min mamma om att skaffa häst. Min mamma vill lika gärna som jag också ha häst, och ibland kan vi sitta länge och prata om vad det skulle vara för häst osv. Mamma funderar väl ganska allvarligt på det där med att skaffa häst, och hon skulle nog egentligen när som helst kunna skaffa en, men där vill ju jag också vara delaktig. Hade jag haft tid och ork under vardagarna att ha egen häst skulle jag verkligen ha tagit den chansen.. men nu vet jag inte hur det kommer att bli.

Att vara medryttare är nog inte min grej tror jag. Jag vill inte behöva lyda order om vad jag ska göra med hästen, jag vill bara va med hästen, sköta om den hur jag vill, styla den hur jag vill & köpa vilka grejer jag vill till den..
ÅÅH VAD JAG VILL ALLTSÅ... *lyssna på sorlig musik och böla*



Alla hästar här ovanför har en väldigt stor betydelse för mig,
och ridlägerhästen Callie och min förra sköthäst Hanno är de jag saknar mest just nu.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hästen på bilden längst ner var otroligt vacker!

2009-07-13 @ 00:07:11
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: sarah

hoppas ni skaffar en häst:D

2009-07-31 @ 15:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0