punsch på min veranda

2012-09-23 @ 22:10:00
  
Alla människor borde ha en punsch-veranda. Om ingen vet vad en sådan är det enda jag kan rekomendera Google.se. Jag själv vill äga minst en sådan veranda i mitt liv för det finns inget finare än att sitta där, ihoptryckt med de man tycker om och kan babbla ihjäl sig med tillsammans med lite vin som klunkas lite då och då.
Så har min fredag spenderats, och jag kan ärligt säga att jag kände mig alldeles tom när jag kom hem från den kvällen. Det är sådana ögonblick man ska ta vara på, för det gör en lycklig. Jag avskyr att jag bor så långt ifrån de jag umgås med. Jag avskyr att det ska kosta en förmögenhet att ta sig någonstans om det så ska vara med tåg eller med bil.

Kan inte alla komma hem till mig nu i fortsättningen? Jag har kanske ingen veranda att sitta och klunka vin på, men det finns väl annat att erbjuda. Lite bullbak för den som är sugen, ett septemberdopp i den kallaste av alla sjöar ni någonsin kommer bada i eller en halvtimmes svettig promenad ner till byn där man kan äta onödigt dyr sushi och sedan överväga om man faktiskt ska ta bussen dom få stationerna hem igen. Det låter väl inte så tokigt? Då har jag lite tid på mig att spara ihop till lite tågresor igen så kan vi byta sådär om vartannat. Bra, då säger vi så. Smsa när ni har lust att komma på besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0