Veterninärbesöket.

2011-02-18 @ 11:36:45
Vad dyrt det ska vara med en veterinärundersökning.. Totoro var typ i chocktillstånd när vi kom in, antagligen av värmen skulle jag tro, och när den ursnälla veterninären skulle plocka ut honom från transportburen blev han bara ännu mer stressad och höll nästan på att hoppa ner från undersökningsbordet. Det blev till att hålla undersökningen nere på golvnivå, och man kan nog gott säga att han inte hade någon vidare lust att ligga i en främlings knä, på rygg.

Veterninären hittade ingen direkt anledning till varför hans ögon rinner, antagligen kan det vara början på en infektion, eftersom det var irriterat, eller så har han fått något i ögonen. Fick recept på en salva (som var typ 7 gånger billigare än själva undersökningen..) som jag ska plutta ner i hans ögon morgon och kväll. Det går nog förhoppningsvis bra, eftersom det inte har varit några problem tidigare när jag har gjort rent hans ögon.

Så om 10 dagar hoppas jag att jag har en frisk kanin igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0