I'm dreaming of movement

2012-01-06 @ 01:02:13


Det var ett tag sedan jag uppdaterade inom inredningskategorin och eftersom både mitt projektarbete är i full gång samt att vi snart ska börja med mitt nya rum så känns det ganska lägligt att uppdatera inom den fronten.

Inredning har blivit en ganska stor grej för mig på senaste tiden. Mitt projektarbetet handlar om att utforma en känsla genom inredning och jag har starka funderingar till att plugga vidare kring just det. Att nu till våren få göra om mitt rum sätter bara ännu mer fart på mina inredningsinstingter. Jag vet inte hur många timmar jag har legat och tänkt ut hur det nya rummet skulle kunna se ut och just nu har jag börjat få en klarare bild av hur jag faktiskt vill ha det.

Det gäller att slå på stort. En härligt mönstrad fondvägg är vad som lockar mest just nu. Stryk de tråkiga enfärgade fondväggarna (samt heltapetserade rum), framförallt det uttjatade färgerna som rött, brunt och beiget. Jag skulle aldrig trivas i ett rum som var tapetserat i rött eller i en mörk kall blå ton. Aldrig. Eftersom jag kommer övergå från mitt (älskade) söderrum till ett något mörkare rum riktat mot norr (dvs ingen sol) måste man tänka till just för att inte välja allt för kalla toner. Dock hade jag tänkt att trotsa mina farhågor och faktiskt välja blått som utgångspunkt, men då i en varmare och ljusare ton.

På bilden ovan har jag plockat ut lite tapetprover från diverse håll. De första två bilderna var mer relevanta för några månader sedan, men nu när jag har börjat få upp ögonen för mer personliga och mer detaljrika tapeter lutar det åt de två sista bilderna. (Den till vänster är jag mest sugen på). Tapeten i mitten är bara en rolig variant man kan ha, men jag tror dock att den hade passat in mer i ett mindre möblerat rum, eftersom den redan tar upp ganska mycket plats. Men maffig är den!

Inget mer för den här gången!
får se om jag länkar till min projektarbetsblogg senare..


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag gillar mest den med fågel som är längst ner till vänster och sen gillar jag även den rosa, längst upp till höger!<3

2012-01-08 @ 20:02:57
URL: http://sannaviolamaria.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Kolla på Hornbacht (stavningen suger ja!). Där finns det en med fåglar, var så satans nice!

2012-02-28 @ 14:30:59
URL: http://sannaviolamaria.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0