Guns and Horses

2011-07-09 @ 17:48:13
Ibland sitter jag här och undrar vart jag är påväg i mitt liv. Är mina val här i livet rätt, eller är det kanske så att jag verkligen vill hålla på med hästar i framtiden? Atmosfären i stallet är speciell, och den för ett sorts lugn med sig. Man hör hästarnas knaper på höt, eller en gnäggande mule när man kommer in genom stalldörren. Så lång tid som har gått åt till att mocka, putsa, borsta, pussa mule och inte minst rida. Det har liksom skapat ett band inom mig som blir svårt att klippa. När jag sitter på hästryggen mår jag bra, när hästen jag sitter på förstår mina hjälper så blir man liksom ett med den, och den känslan är ofattbart svår att slå.

När jag blir äldre och skaffar hus på landet vill jag ha en kuse att rå om, en alldeles egen, för visst blir man lite sugen efter alla dessa år som ridskoleelev, medryttare & hästvakt. Jag vet i princip exakt hur det är att ha häst nu, men innerst inne vet jag att jag inte har den tiden som krävs, därför får denna dröm ligga på hyllan ett slag och damma lite. Men inte allt för länge.

Idag börjar min 2 veckors långa tid som hästvakt åt en fantastisk häst. Atasja heter hon. Jag tror jag kommer vara fast efter dessa veckor.. riktigt fast.

fick ingen riktigt bra bild på henne, men det är den mörka hästen som står i boxen med allt motljus.



Guns and Horses - Ellie Goulding



Kommentarer
Postat av: CJ

Åh så söt katt!

2011-07-11 @ 20:58:34
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0