Rokoko

2011-04-13 @ 17:00:42

Vi håller på med ett arbete i Kultur & Idé historian där jag & mina tjejor ska skriva om stilen Rokoko. Jag valde såklart att skriva om inrendningsstilen, för helt ärligt måste det vara den maffigaste stilen genom tiderna. Jag gav det ett försök till att måla en soffa i Rokoko stil, kan väl inte säga att bilden blev jätte bra, för jag är så jävla feg när det kommer till skuggor.. Dessutom är inte Akvarell det roligaste att använda sig av. Men så länge Lena blir glad, då får jag nog ett litet plus i kanten också. Målningen ser bättre ut om man står typ 20m ifrån, så gör det när ni tittar på den!

Ska försöka ta tag i mitt målande nu. Det står tre tomma canvas dukar här hemma och en oöppnad förpackning med akrylfärg. Dags att använda snart tror jag! Måste bara komma på vad som skall målas..



Kommentarer
Postat av: Yasmine

Var med i dagens film och vinn en länkning:)

Tipsa bara om en film och du är med :)

2011-04-14 @ 20:46:11
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0