Off the Chain

2011-04-02 @ 16:50:29
Det är nästan som att solen verkligen försöker pressa igenom sina strålar genom de här oäckt deprimerande molnen. Det är en fin lördag idag, även om den inte är den soligaste. Den här helgen måste jag tyvärr ägna mig åt skolarbete. Jag ska försöka bli bästa vän med matteboken ännu en gång, och jag tror att det kan lyckas. Kaninen är nöjd som vanligt, men jag är inte särskilt nöjd med honom.

Jag funderar verkligen på om det kanske är bäst att kastrera honom i alla fall. Det är inte så att han är jobbig, det är bara det att han är så otroligt kär.. han vill gärna inte stanna i buren när jag kommer och öppnar, och när han väl får skutta omkring på tomten, blir han helt crazy av all denna härliga doft hans fru lämnar efter sig. Kaninpluttar ligger överallt, och hon har till och med lyckats avreagera sig så kraftigt att det luktat kärlek överallt ibland.. och den kärleken är inte särskilt härlig att sniffa på ska jag säga er.. Om han blir kastrerad kanske han gör slut med henne, och då kanske hon sprider sin kärlek någon annanstans än just här..

Jag är rädd att han ska preja igenom kompostgallret om jag låter honom skutta där i sommar, och det vore så synd att bara låta honom va i buren & skutta på gräsmattan i koppel någon gång ibland.

Jaja.. jag får fundera lite till på det. Vad som helst kan hända, och livet kanske blir lite lättare när han får sin nya bur.. hm, I Hope.



Kommentarer
Postat av: Susanna

Aldrig kul med att få denna manliga kaninkärlek överallt.

Men vad är det för "fru" som springer runt och gör honom förälskad?

2011-04-03 @ 16:27:55
URL: http://livetmedkaniner.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0