Dog days are over

2010-10-05 @ 18:38:14

I psykologin håller vi på att läsa om någon Pavlov som upptäckte Klassisk betingning, att man kan lära t.ex. en hund att när den hör en signal så förknippar den det med mat (med en del inträning då förståss). för att kunna utföra sitt experiment så opererade han in slangar och rör i hundarna för att kunna mäta deras saliv..
Och på bilden ser ni en av de stackars hundarna.

Det var inte meningen att jag skulle leta efter en bild på hundarna, men den här kom upp när jag skulle söka efter svar, och snacka om att jag blev ganska så förbannad & illamående. Jag är strängt emot djurförsök överhuvudtaget, ingen hund, katt kanin, råtta ska få behöva lida för att mänskilgheten ska få lite mer smartstämpel på sig. Det här gjorde mej verkligen illamående.

Nu har vi en tyst minut för alla stackars djur som ska behöva lida såhär.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0