Watching the world in your eyes

2010-12-23 @ 18:30:52

D a n   f ö r e   d o p p a r e d a n .
Visste ni att det är julafton imorgon? Det visste inte jag.. eller jo. Men det känns inte som det, typ som varje år. Såhär före julafton har jag inte gjort så mycket annat än att softa lite, eller egentligen har jag slitit ganska hårt här hemma inför jul. Ingen annan än jag verkar uppskatta julstöket så mycket här hemma. Men jag är väl mest bara intresserad av att pynta och hålla på. Ett pepparkaks har jag lyckats göra, själv med mallar och allt. lussebullar gjorde jag igår, goda som tusan, samt så klädde jag även granen. Eller rättare sagt, jag snittade den, klippte av grenar som var i vägen, tog in den och fick i den i julgransfoten, helt själv. Pyntningen är alltid det roligaste, och när mamma kom hem från byn hade hon med sig fyra stora julgranskulor i rött och guld. Urfint

Idag hjälpte min syster med att göra ischokladen, hallelujah. Dock blev den inte så god, lite för mycket cocosfett... Sedan har jag legat och tittat på my favourite show Supernatural, gråtit en skvätt över några scener, och när min kära mor kom hem bar det av på nya äventyr..

Den 6e Januari kommer lilla Molly att få flytta hem till  min bror.
Då blir inte Ludde ensam längre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0