Från dröm till verklighet (efter typ 17 år..)

2010-04-18 @ 16:53:10
Det känns som att man är liten igen och får sin största dröm om ett husdjur att gå i uppfyllelse. Jag har fått tillåtelse nu, efter drygt 17 år, att få bli kaninägare! Åh vad bra det känns att kunna säga det. Som liten drömde jag om både hästar, hundar, katter och fåglar men eftersom att min pappa är allergisk så ville varken han eller mamma att vi skulle ha husdjur. Vi försökte ett halvår med att ha fåglar, jag och syrran fick en varsin fågel år 2001 tror jag, och jag glömmer aldrig hur lycklig jag var. Som den djurtönt jag är så älskar jag alla sorters djur (bortsett från kryp och insekter) och skulle egentligen bli lycklig av att bara få en fisk..
.
Syrran tröttnade ganska fort på sin fågel, så jag blev ännu lyckligare att få ha två fåglar i mitt rum! Jag svävade på moln bokstavligen! Tyvärr så varade bara lyckan i ett halvår ungefär, pappa klarade inte av fåglarna heller, och dagen då mamma gav oss beskedet gick mitt hjärta i tusen bitar. Jag var nu husdjurslös och världens olyckligaste djurälskare. Det är verkligen INTE lätt att vara djurälskare och inte ha möjlighet till att ha ett eget att rå om. ;)
.
Min andra dröm när jag var mindre var att få börja rida, hästar var mitt nummer ett favoritdjur, och år 2004 fick jag äntligen göra det också. Jag fick offra mig att byta om i förrådet för att pappa inte skulle känna av något, oavsett kylan som kom på vintrarna så var jag gladare än någonsin. Jag rider ju än idag, och jag skulle aldrig kunna leva utan hästar. Trots att jag inte har möjligheten att ha en egen häst än pga skolan, så känns det bra att veta att jag i alla fall har någonstans att vända mitt djurälskande sinne.
.
Men nu ska jag alltså få möjligheten att bli djurägare på riktigt, och en kanin är bättre än ingenting & jag ska minsann ta hand om den som om det vore min egna unge alltså! Jag har redan börjat kolla runt på burar och tillbehör även om jag kanske inte kan köpa min kanin förrän i sommar. De flesta kanske tycker att jag är extremt fjollig som går och skaffar mig en kanin som 17åring, och det kan jag nästan tycka själv också lite grann. Men vafan, man lever bara en gång, och jag fick aldrig den här möjligheten tidigare, så då är det väl bäst att jag tar den nu då. Bättre sent än aldrig! :)
.
bild från Stockholms Zoovaruhus.


Kommentarer
Postat av: bitte

Hej har en ny tävling nu på bloggen. Där vinsten består av hårprodukter från Goldwell.



Surfa in här om du vill vara med.

Kram

http://www.lovemercury.se//2010/april/super-tavling.html

2010-04-18 @ 18:47:39
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Sofie

Gud vad kul!! :'D

Vi får hoppas på att jag lyckas få igenom min dröm också, efter 18 år :)

2010-04-19 @ 17:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0