OECD PISA

2009-03-10 @ 19:12:17

Den här dagen har varit helt okej för min del. Vi har fått hem våra omdömen, men jag har inte hunnit titta igenom dem ännu OCH jag har blivit utvald till PISA 2009! Wooh... jag och några till klasskompisar har blivit utvalda att delta i en undersökning där 67 andra länder över hela världen är med. Jag är en av de över 5000 elever vid drygt 200 skolor som tillsammans bildar ett "landslag" som representerar Sverige! Wooh, känns coolt att skriva det, men så coolt är det nog inte. Vi ska tydligen göra några test i läsförståelse, naturvetenskap och matematik. Det är alltså inte så roligt som det kanske lät i början när man fick höra att man var utvald.. haha! Men de blir nog smarrigt iallafall. Sitta en hel skoldag och bara göra prov och andra tester. :)

Mer information hittas här --> http://www.skolverket.se/sb/d/254 men det är nog ingen som orkar läsa ändå. Haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0