Ledig dag & inbrott

2009-03-16 @ 19:59:17

Idag har jag varit ledig från skolan
, eftersom att det är en så kallad utvecklingssamtalsdag(Y). Som tur var, så hade inte jag mitt idag, men så lätt slipper jag inte undan, jag kommer ha mitt nästa vecka istället. Idag har jag mest tagit det lugnt och på eftermiddagen for jag till stallet med Sarah. Nu har jag börjat rida medryttarhästen Pepsi igen efter ett litet uppehåll då hon varit halt, nu är hon pigg och glad igen.

När jag och Sarah kom till stallet stod det en larmcentralsbil utanför, då visade det sig att det hade varit inbrott i privatryttarnas sadelkammare och att dom nu höll på att installera ett larm. Aj aj.. Lyckligtvis blev inget stulet? vad jag vet iallfall.. jo föresten, en verktygslåda fick dom visst med sig, så nu är det brist på hammare i stallet, bara så alla vet.. haha. Några skåp hade dock blivit uppbrutna, men ingenting stulet.

När allt grubbel och snack om inbrottet hade lagt sig så red jag och sarah ut en sväng. Årets första uteritt för min del, hur skönt som helst och på onsdag bär det av till stallet igen. Imorgon återgår dock allt till det vanliga igen, skolan, läxor.. det är bara att bita ihop, snart är det ju lov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0