Hur desperat får man vara?

2009-02-24 @ 12:42:23
Åhh.. ni ska bara veta vad jag vaknade av idag. Dörren till mitt rum öppnades ungefär vid 07.30 och jag var alldeles för trött för att orka bry mig så jag låg bara i sängen med halft öppna ögon nära att somna om igen, men då ser jag en hand diskret sträcker sig in i mitt rum och nappar åt sig en parfymflaska jag har på en hylla nära dörren... åhåå.. min syrra är så busted.

Hon gör allt för att få låna mina grejer, även om hon inte får. Ofta när jag kommer hem ifrån skolan och går in i min klädkammare så ser man röran hon gjort efter sig. Flera gånger har jag försökt säga till henne att inte använda mina hårprodukter (eftersom de inte är billiga direkt!!!!) eller mitt smink, nu när jag håller på att spara ihop till en dator så måste jag typ överleva på de saker jag har. Tillslut blev jag så trött att jag började låsa dörren till min klädkammare, och jag trodde ju att allt skulle vara säkert där inne.. men NO NO. Den satans ungen har tydligen hittat förrådet med extranycklar och tagit sig in där för att 'låna' till sig mina saker iallafall.. ni ska veta, jag är riktigt pedant av mig när det gäller min klädkammare, allt ska va i sin ordning, och ser jag något som inte verkar stå på sin plats blir jag tokig.. varje gång jag säger till min kära syster att inte använda mina saker så börjar hon argumentera om helt andra saker.. "Amen du gör ju sådär, o du är otrevlig o blabla". Gah! jag blir bara tokig, blir jag tvungen att sätta larm på dörren eller typ skaffa kodlås för att hon inte ska kunna ta sig in?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0