Bärbar eller stationär?

2008-10-02 @ 16:56:28

Helluu.
Sitter just nu och dricker te o latar mig framför datorn när jag egentligen borde sitta o göra läxor. Har engelskaprov imorgon, vilket kommer gå åt helveteee.. sen måste jag läsa ut en bok och sedan skriva en analys om den. snark.. Jag lovade mig själv att INTE sätta mig vid datorn direkt när jag kom hem och att göra läxor istället.. det började bra, men sen kunde jag inte konsentrera mig mer! Så jag var tvungen att sitta här en stund. :)

Jag har funderat nu ett tag, jag ska ju börja samla till en ny dator, eller jag håller på. Länge har jag siktat in mig på en enkel bärbar dator, inte alls för dyr men ändå bra. Men när jag tittar på internet så blir jag lite tveksam.. jag vet verkligen inte längre om jag ska satsa på en bärbar eller en stationär dator. Båda är bra och dåliga på sitt sätt. De bärbara datorerna är inte direkt gjorda för att man ska sitta o spela The sims 2 på dom hela dagarna, vilket jag brukar göra.. men de kunde ju samtidigt va mysigt att kunna ha datorn med sig överallt.. gah! Fasiken vad svårt det ska vara!

Jag får fortsätta fundera och så får vi se hur det blir. Nu ska jag fundera på mitt nästa inlägg ;)



Kommentarer
Postat av: Stylissimo - Fifi

HHmmmm... det där är faktiskt väldigt svårt. Om du spelar sims eller andra spel är det faktiskt bättre med bärbar dator. Annars finns det en risk att den bärbara pajjar ganska snabbt. Dock måste jag säga att det är skönt med en bärbar då man kan släpa runt på den. Annars kan du köpa en liten dyrare bärbar som har bra "insida" och som pallar "trycket" :)

2008-10-02 @ 19:55:19
URL: http://stylissimo.blogg.se/
Postat av: M

Kör på bärbar, The sims 2 har inte så höga systemkrav för övrigt. :3

2008-10-03 @ 10:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0