Aiden konsert

2008-04-20 @ 15:35:23
J a g ,   m i n   s y s t e r ,   L i n n e a   &   J a k o b   s a t t   o   k ö a d e . . .image120

i fem timmar utanför Nalen där Aiden skulle ha sin spelning med Kill Hannah som förband. Vi hade väntat oss sol, men blev besvikna när det visade sig att det visst
skulle vara molnigt den dagen. Men så tråkigt var det faktist inte att sitta och vänta,
man hade ju iallafall något att se fram emot!

Vi småpratade lite med annat folk där. Alla bilar som körde förbi blev typ chockade eller nåt, endel blev förbannade (?) o räckte fingret åt oss. Men alla skrattade bara. Tiden verkade gå oerhört långstamt, men tillslut, efter fem timmar var det äntligen insläpp!image121

Alla väntade spänt på att förbandet Kill Hannah skulle träda fram, och det tog inte så lång tid innan dom kom in. Woho! Alla skrek och sjöng med i låtarna. Mat Devine (sångaren) berättade att dom väntat i över 8år för att få komma till sverige och spela, och just igår var det deras FÖRSTA spelning i sverige någonsin! Jag och Linnea rockade loss till låtarna och när min favoritlåt "Lips Like Morphine" spelades blev jag glad och skrek mina otroligt falska toner med i låten!

Vi tog massa bilder, men dom flesta blev helt åt h*lvete, men jag lyckades fånga några image122riktigt bra bilder som jag lägger upp senare! När Kill Hannah gick av scenen klämde jag och Linnea oss närmare när endel började dra sig ut för att pausa lite. Alla väntade spänt på att Aiden skulle komma.

Tillslut.. äntligen.. William Francis gick upp på scenen och började sjunga och alla skrek! Man hörde knappt vad han sjöng, men det var hur underbart ändå! :o Sedan diggade alla loss på golvet, hoppade o dansade i takt till musiken!

Gitarristerna sprutade vatten i publiken, och man kan ju säga att jag blev rätt så blöt iimage123 ansiktet och håret, det kom som en chock faktist XD men när jag fattat vad som hände började jag digga loss igen.

Alla var helt vilda! Man blev puttad framåt och bakåt o ibland blev man armbågad i magen av människor som rockade loss på golvet. Svettigt var det också, jag var helt slut. Vi bestämde oss för att gå och dricka innan nåt allvarligt skulle hända, vi passade på att be om Autograf från en gitarrist i Kill Hannah (kommer inte ihåg hans namn) som var på plats bakom T-shirt stället för att hänga lite med alla människor! Jag blev typ överlycklig och fotade som en galning! image124

Vi gick tillbaka in i stora salen i Nalen (höhö) och diggade loss igen!! När Aiden gick av scenen blev alla helt galna och skrek "ONE MORE TIME". Sekundrarna gick, och jag började faktist tro att dom inte skulle komma tillbaka igen.. Men sedan dök William upp igen och sjöng en coverlåt och alla ljublade! Sedan kom resten av bandet och dom körde några låtar till, jag ringde upp min kompis Linda som fick lyssna medans dom spelade! Jake (gitarristen) kastade iväg sitt plektrum och det landade precis bredvid mej!! Typ ingen reagerade och jag dök ner på golvet och plockade självklart upp den!image125

Den bästa dagen i mitt liv, med blandning av kyla, svett, hesa röster & framför allt två underbara band! <3

19.e April blir oförglömligt!





Kommentarer
Postat av: Milena

Kill Hannah är riktigt underbara! Konserten i stockholm är definitivt den bästa jag varit på med dem.

2008-06-29 @ 01:02:56
URL: http://paansy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0